top of page

Viata Scolara

Tabără VICTORIOȘILOR


De anul acesta, Liceul Teoretic Victoria a implementat o recompensă anuală dedicată tuturor elevilor care obțin rezultate deosebite. Am inițiat această tabără ca o modalitate de a stimula elevii să învețe cu pasiune, iar la baza deciziei noastre se află convingerea că educația este mai eficientă atunci când se concentrează pe recunoașterea și aprecierea eforturilor individuale. Credem cu tărie că elevii trebuie să fie motivați prin susținere și încurajare, nu prin frică sau teama de a greși.


De ce este benefic să apreciem efortul elevilor

Recunoașterea meritelor și a efortului elevilor este esențială pentru dezvoltarea unei mentalități de creștere (growth mindset). Cercetările arată că elevii cărora li se apreciază eforturile și progresul devin mai încrezători în fața provocărilor și mai dispuși să exploreze noi oportunități. Growth mindset-ul se bazează pe ideea că abilitățile și inteligența nu sunt prestabilite, ci pot evolua. Spre deosebire de o mentalitate fixă, care îi face să renunțe rapid în fața dificultăților pentru ca "nu sunt suficient de deștepți", mentalitatea de creștere îi ajută să vadă eșecurile ca pe oportunități de învățare. Elevii cu o astfel de mentalitate își dezvoltă continuu abilitățile, având mai multe șanse de succes atât pe plan personal, cât și academic.


De ce nu credem în educația bazată pe pedepse?

Educația tradițională, axată pe pedepse, îi face pe elevi să asocieze învățarea cu anxietatea și frica de eșec. Pedepsele, mai ales când sunt aplicate sever, pot crea o teamă constantă de a greși, iar această frică îi face pe elevi să evite riscurile și să devină mai puțin dispuși să învețe din experiențele lor. Astfel, în loc să se concentreze pe învățare, ajung să se preocupe mai mult de evitarea greșelilor, ceea ce le reduce încrederea în sine și afectează performanțele. Mai mult, elevii care se simt pedepsiți pot ajunge să se simtă incapabili, ceea ce le scade motivația. Abordările punitive nu contribuie la crearea unui mediu de învățare pozitiv și pot submina dezvoltarea acestora pe termen lung. În schimb, recunoașterea efortului și sprijinul oferit în fața provocărilor îi ajută să se simtă în siguranță și încurajați.


Credem în potențialul fiecărui elev Avem convingerea că toți elevii sunt capabili de performanță, iar viziunea noastră este aceea de a construi un mediu în care fiecare copil să simtă că poate reuși, că este valoros și că are sprijinul necesar pentru a-și atinge potențialul maxim. Printr-o educație bazată pe recompense și pe încurajarea progresului, ajutăm elevii să dezvolte o motivație interioară puternică și o mentalitate de creștere. În loc să le punem în față obstacole și să le inducem teama de greșeli, le oferim resursele și sprijinul necesare pentru a depăși provocările, cultivându-le astfel reziliența și dorința de a învăța.


Așa cum subliniază și prof. dr. Alin Bolboașă-Șofaru, directorul liceului:

„Din poziția de director, am considerat că este important să răsplătim eforturile elevilor noștri care au obținut medii generale mai mari sau egale cu 9,5, dar și să recunoaștem contribuția profesorilor care le-au fost alături.

Astfel, împreună cu fondatorii și finanțatorii Liceului Teoretic Victoria, am organizat o tabără în Istanbul, un oraș încărcat de istorie și tradiție, pentru a oferi elevilor și profesorilor o experiență memorabilă, deopotrivă educativă și relaxantă.

Pentru profesori, această tabără a oferit ocazia de a interacționa cu elevii lor într-un mediu diferit de cel al clasei, consolidând relațiile. De asemenea, a fost un prilej de reflecție asupra importanței experiențelor de învățare din afara școlii și asupra valorii aduse de contactul direct cu alte culturi.

Această experiență nu doar că le-a îmbogățit cunoștințele istorice, dar le-a oferit și o perspectivă globală asupra lumii, contribuind la dezvoltarea lor personală.

Liceul Teoretic Victoria continuă să încurajeze și să răsplătească progresul, oferindu-le elevilor și profesorilor experiențe care îmbină educația cu explorarea culturală. Tabăra de la Istanbul a fost un astfel de moment de descoperire, de cunoaștere și de construire a unor amintiri ce vor dura o viață. Prin aceste inițiative, demonstrăm că depășirea limitelor merită celebrată, iar la Liceul Teoretic Victoria fiecare succes este un pas spre noi oportunități și spre o educație completă, globală.”

Într-o perioadă în care educația trebuie să se adapteze rapid la nevoile unei lumi tot mai dinamice este crucial să punem accent pe o educație care nu doar răspunde provocărilor, dar și le anticipează. Tabăra „Victoriosilor” reflectă angajamentul nostru de a încuraja o învățare activă, axată pe perseverență și dorința de autoîmbunătățire. Aceasta susține dezvoltarea unei gândiri critice și stimulează relațiile mai strânse între profesori și elevi, încurajând un dialog constructiv și continuu. Astfel, educația devine mai mult decât un proces academic – devine o sursă de oportunități care îi pregătește pe tineri pentru succesul în orice domeniu își aleg să activeze, cultivând o motivație personală și continuă.


Tabără VICTORIOȘILOR

De anul acesta, Liceul Teoretic Victoria a implementat o recompensă anuală dedicată tuturor elevilor care obțin rezultate deosebite. Am inițiat această tabără ca o modalitate de a stimula elevii să învețe cu pasiune, iar la baza deciziei noastre se află convingerea că educația este mai eficientă atunci când se concentrează pe recunoașterea și aprecierea eforturilor individuale. Credem cu tărie că elevii trebuie să fie motivați prin susținere și încurajare, nu prin frică sau teama de a greși.


De ce este benefic să apreciem efortul elevilor

Recunoașterea meritelor și a efortului elevilor este esențială pentru dezvoltarea unei mentalități de creștere (growth mindset). Cercetările arată că elevii cărora li se apreciază eforturile și progresul devin mai încrezători în fața provocărilor și mai dispuși să exploreze noi oportunități. Growth mindset-ul se bazează pe ideea că abilitățile și inteligența nu sunt prestabilite, ci pot evolua. Spre deosebire de o mentalitate fixă, care îi face să renunțe rapid în fața dificultăților pentru că „nu sunt suficient de deștepți”, mentalitatea de creștere îi ajută să vadă eșecurile ca pe oportunități de învățare. Elevii cu o astfel de mentalitate își dezvoltă continuu abilitățile, având mai multe șanse de succes atât pe plan personal, cât și academic.


De ce nu credem în educația bazată pe pedepse

Educația tradițională, axată pe pedepse, îi face pe elevi să asocieze învățarea cu anxietatea și frica de eșec. Pedepsele, mai ales când sunt aplicate sever, pot crea o teamă constantă de a greși, iar această frică îi face pe elevi să evite riscurile și să devină mai puțin dispuși să învețe din experiențele lor. Astfel, în loc să se concentreze pe învățare, ajung să se preocupe mai mult de evitarea greșelilor, ceea ce le reduce încrederea în sine și afectează performanțele. Mai mult, elevii care se simt pedepsiți pot ajunge să se simtă incapabili, ceea ce le scade motivația. Abordările punitive nu contribuie la crearea unui mediu de învățare pozitiv și pot submina dezvoltarea acestora pe termen lung. În schimb, recunoașterea efortului și sprijinul oferit în fața provocărilor îi ajută să se simtă în siguranță și încurajați.


Credem în potențialul fiecărui elev

Avem convingerea că toți elevii sunt capabili de performanță, iar viziunea noastră este aceea de a construi un mediu în care fiecare copil să simtă că poate reuși, că este valoros și că are sprijinul necesar pentru a-și atinge potențialul maxim. Printr-o educație bazată pe recompense și pe încurajarea progresului, ajutăm elevii să dezvolte o motivație interioară puternică și o mentalitate de creștere. În loc să le punem în față obstacole și să le inducem teama de greșeli, le oferim resursele și sprijinul necesare pentru a depăși provocările, cultivându-le astfel reziliența și dorința de a învăța.


Așa cum subliniază și prof. dr. Alin Bolboașă-Șofaru, directorul liceului:

„Din poziția de director, am considerat că este important să răsplătim eforturile elevilor noștri care au obținut medii generale mai mari sau egale cu 9,5, dar și să recunoaștem contribuția profesorilor care le-au fost alături.

Astfel, împreună cu fondatorii și finanțatorii Liceului Teoretic Victoria, am organizat o tabără în Istanbul, un oraș încărcat de istorie și tradiție, pentru a oferi elevilor și profesorilor o experiență memorabilă, deopotrivă educativă și relaxantă.

Pentru profesori, această tabără a oferit ocazia de a interacționa cu elevii lor într-un mediu diferit de cel al clasei, consolidând relațiile. De asemenea, a fost un prilej de reflecție asupra importanței experiențelor de învățare din afara școlii și asupra valorii aduse de contactul direct cu alte culturi.

Această experiență nu doar că le-a îmbogățit cunoștințele istorice, dar le-a oferit și o perspectivă globală asupra lumii, contribuind la dezvoltarea lor personală.

Liceul Teoretic Victoria continuă să încurajeze și să răsplătească progresul, oferindu-le elevilor și profesorilor experiențe care îmbină educația cu explorarea culturală. Tabăra de la Istanbul a fost un astfel de moment de descoperire, de cunoaștere și de construire a unor amintiri ce vor dura o viață. Prin aceste inițiative, demonstrăm că depășirea limitelor merită celebrată, iar la Liceul Teoretic Victoria fiecare succes este un pas spre noi oportunități și spre o educație completă, globală.”


Într-o perioadă în care educația trebuie să se adapteze rapid la nevoile unei lumi tot mai dinamice, este crucial să punem accent pe o educație care nu doar răspunde provocărilor, dar și le anticipează.





Tabăra „Victoriosilor” reflectă angajamentul nostru de a încuraja o învățare activă, axată pe perseverență și dorința de autoîmbunătățire. Aceasta susține dezvoltarea unei gândiri critice și stimulează relațiile mai strânse între profesori și elevi, încurajând un dialog constructiv și continuu. Astfel, educația devine mai mult decât un proces academic – devine o sursă de oportunități care îi pregătește pe tineri pentru succesul în orice domeniu își aleg să activeze, cultivând o motivație personală și continuă.


9 views
bottom of page